E-ticaret Şirketlerinin Dikkat Etmesi Gereken 5 Süreç

E-ticaret Şirketlerinin Dikkat Etmesi Gereken 5 Süreç


E-ticaret şirketlerinin  süreç yönetimi, lojistik, sosyal medya, dijital pazarlama, marka konumlandırma, dijital PR,  kampanya yönetimi ve satış sonrası destek süreçleri e-ticaret yaşam döngüsünün tamamını oluşturur. Bu süreçlerin tamamının en iyi şekilde oluşturulması ve yönetilmesi e-ticarette başarıyı sağlayan en önemli faktördür.

1- İş Takip/Yönetim Sistemleri: E-Ticaret şirketlerinin süreç ve iş takip yönetimi tarafında konuşulan konuların unutulması, maillerin çok olması sebebiyle mail takibinin zorlaşması, tüm ekibin bir yerden fikirleri tartışması ve yönetememesi gibi etkenler yapılacak işlerin geride kalmasına ve verimliliğin düşmesine sebep olmaktadır.
Web 2.0’ın gelişmesiyle birlikte Trello ve ASANA gibi bütün çalışanların tek bir yerden projeye dahil olduğu ve süreçlerini yönettiği cloud tabanlı web yazılımları ortaya çıkmıştır. E-ticaret şirketleri şirket içi süreçlerini bu tür cloud sistemler üzerinden yönetirse süreçlerini daha hızlı şekilde ilerletebilir.

asana

2- E-Ticarette Kampanya Yönetimi: Kampanyalar kar elde etmek, yeni ürünleri tanıtmak yeni müşteriler edinmek ve mevcut müşterilerin ilgisini çekme amacıyla satış ile birlikte yürütülen çalışmalardır. Kampanya yönetimi bir firmanın her zaman canlı görünmesini ve kar elde etmesini sağlar .Kampanyalar belirli zaman aralıklarında yapılır. Tek ya da birkaç kampanya aynı anda yapılabilir. E-ticaret şirketinizin etkili şekilde kampanya oluşturmasını için ilk önce yapmanız gereken kampanya sürecinin oluşturulmasıdır.

eticaret_kampanya_yönetimi

 

Kampanya süreçlerinizi oluşturduktan sonra kampanya oluşturduktan sonra yapmanız gereken aşağıdaki dijital pazarlama faaliyetlerine başlamaktır;

  • Sosyal Medya Pazarlaması
  • Online Reklam Yönetimi
  • Banner Güncelleme
  • Mail Marketing
  • Blogger İletişim
  • Affilate Marketing

3- Mailing: Mailing e-ticaret şirketlerinin üyelerine en hızlı şekilde ulaşmasını sağlar. Birçok mailing servisi
e-ticaret şirketleri tarafından kullanılmaktadır. Mailing servislerinde Mailchimp ve Amazon SES‘i kullanabilirsiniz. Mailchimp hızlı bir şekilde mailing teması oluşturup gönderim yapmanızı sağlar. Amazon SES daha teknik bir kurulum gerekmektedir.

mailchimp-banner

4- Ölçümleme: Ölçümle Türkiye’de birçok işletmenin geride kaldığı bir alandır. Ölçümleme çalışması sonucunda sosyal medya, mailing gibi yapılan faaliyetlerden gelen müşterilerin yaptığı satın alma işlemlerini ölçebilirsiniz.

 “Ölçemediğiniz işi yönetemezsiniz.”

Bu ölçümlemeleri gerçekleştirmek amacıyla Google Analytics, Yandex Metrica ve Google UTM Builder servislerini kullanabilirsiniz. Google Analytics ile hangi ülkeden,şehirden, hangi saatlerde ne zaman ziyareti geldiğini ölçüp bu sistemi Google UTM Builder ile birleştirip satışların hangi kanallar üzerinden geldiğini ölçebilirsiniz.

google-analytics

5-Hedef Kitle Analizi: E-ticaret yaparken üzerinde çalışmanız gereken en önemli madde hedef kitle analizidir. E-ticaret ürünlerinizin satışını gerçekleştirdiğiniz hedef kitlenin detaylı analizini çıkartmak sizi e-ticarette her zaman bir adım öteye taşır. Örneğin hedef kitleniz müzisyenler ise aşağıdaki soruları sorarak hedef kitlenizi daha iyi analiz edebilirsiniz;

  • Kaç yaş aralığı müzisyenler ?
  • Yaşam döngüleri nasıl ilerliyor ?
  • Yaptıkları müzik çeşidine göre yüzdeleri nedir ?
  • Müzik çeşidine göre hangi enstrümanları kullanıyorlar?
  • Coğrafi olarak hangi bölgelerde ikamet ediyorlar? v.b.

Bir sonraki e-ticaret yazımızda görüşmek üzere. Daha ayrıntılı bilgi almak için iletişim sayfamızdan bize ulaşabilirsiniz.

 

+ There are no comments

Add yours