Sosyal Medyada Konsept Fotoğraflarla Markayı Güçlendirmenin Önemi

Sosyal Medyada Konsept Fotoğraflarla Markayı Güçlendirmenin Önemi


Sosyal medya yönetimi, Twitter ve Facebook’tan paylaşım yapıp etkileşim beklemekten ibaret değildir. Sosyal medya yönetimi yapılırken, markayı ve hedef kitleyi analiz edip en uygun içeriği en uygun zaman diliminde paylaşmak gerekmektedir. Önceki yazılarımızda bunlara sıkça değinmiştik. Hatta bir yazımızda markanın kişiliğinin oluşturulması üzerinde durmuştuk. O yazımızda az da olsa bahsettiğimiz bir konu vardı. Marka, gerçek dünyada nasıl görülür, nerelerde kullanılır, gerçek hayattaki duruşu nasıldır, bunu yansıtmak, takipçileri doğal birer müşteri haline getirebilir.

digibus_linktech

Markanın, sosyal medya kimliğinin oluşturmak, işin sosyal medya stratejisi oluşturma aşamasına girmektedir. Stratejisi belirlenen markaya, bu süreçte müşteri gözünden bakılmalıdır. Bir müşteri adayı ya da sıradan birisi markanın sosyal medyadaki duruşuna baktığında neler hisseder, onlara neler hissettirilmelidir, bu aşamada hepsi düşünülmelidir. Bu, sosyal medya stratejisini belirleyen en önemli unsurdur. Bunun ardından, stratejiyi uygulama aşamasına geçilir. İçeriklerin oluşturulması, zamanlanması, konumlandırılması, hangi altyapıların kullanılacağı belirlenir. İşte burada, markayı diğerlerinden ayıracak en önemli aşamaya karar verilir. Markayı gerçek dünyada göstermek. Ürün, cihaz, malzeme, madde, kişi artık her ne ise, bunun gerçek dünyadaki duruşunu insanlara aktarmak gerekmektedir. Bu da hikayesi olan fotoğraflarla mümkün olabilmektedir.

digibus_linktech_iii

Hikayesi olan fotoğraflar

Fotoğraf, gerçek dünyadan kalan dijital bir izdir aslında. Sosyal medyada, konsept fotoğraflar ve hikayesi olan fotoğraflar kullanılarak, gerçek dünyanın izleri dijital dünyaya aktarılabiliyor. Bu fotoğraflar, markayı, ürünü ya da şahsı, takipçilerin empati kurabilecekleri seviyeye çekiyor ve bunlara olan sadakatin artmasına ortam sağlıyor. Mesela, bir cihazın fotoğrafı, stüdyo ortamında çekilip sosyal medyada şablonlar vasıtasıyla kullanılıyor diyelim. Bu, elde nasıl durur, ne işe yarar, nerelerde kullanılır, nasıl kullanılır gibi sorulara cevap vermez. İnsanlar bu tip görsellere de fazla ilgi göstermezler. Fakat, cihazın, kullanıldığı bir ortamda çekilmiş fotoğrafını paylaşmak, onun ergonomik boyutları hakkında bilgi vermek, gerçek hayatta nasıl durduğuna dair anlar paylaşmak, insanları bu ürüne karşı empati duymaya iter ve o ürünün sahibi olmak istemelerine fırsat tanır. Bunun neticesinde de o ürünün sadık bir kitlesi ortaya çıkar.

digibus_linktechiv

Müşteri Sadakati

Sadık müşteri elde etmenin en önemli yollarından birisi onlara doğru bir şekilde ulaşabilmektir. Ulaşılan her müşteri, memnun kaldığı veya markaya duyduğu olumlu hissin neticesi olarak sadık bir müşteri haline gelir. Bunu da sosyal medyada sağlamanın araçlarından birisi bu hikayesi olan fotoğraflardır. Belirli bir konseptte çekilen, onların gerçek hayatta görmek istedikleri şekillerde, markayı veya ürünü fotoğraflamak, sosyal medya yönetiminde her zaman olumlu etkileşim sağlayacaktır. Bu da işin neticesinde sadık müşterilere dönüşür ve kazanan marka olur.

Digibus Dijital İş Geliştirme Ajansı olarak müşterilerimizin ürün fotoğraflarını ve konsept çekimlerini gerçekleştiriyoruz. Bu şekilde müşterilerimizi ait ürünleri hikayeleştirip markasını güçlü bir şekilde inşaa ediyoruz. Yazımızın içine yer alan görseller ajansımızın çektiği konsept fotoğraflarından bazıları. Sizde bu noktada hizmet almak istiyorsanız eğer iletişim sayfamızdan bize ulaşabilirsiniz. 🙂

 

 

+ There are no comments

Add yours